چگونه بعد از کاهش وزن در وزن ثابت بمانیم؟

افزایش وزن پس از کاهش وزن سریع یک موقعیت بسیار بی انگیزه است. اگر می خواهید وزن اضافه شده پس از کاهش وزن را در رژیم غذایی حفظ کنید، البته کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید! بنابراین برای حفظ وزن ثابت چه باید کرد؟ کسانی که بعد از رژیم غذایی چاق می شوند چگونه باید تغذیه شوند؟ برای حفظ وزن چه بخوریم؟ دلایل بازگشت مجدد وزن از دست رفته چیست؟ در اینجا نحوه ثابت نگه داشتن وزن بعد از رژیم وجود دارد..

اگرچه نتایج مثبت پس از یک برنامه رژیم غذایی موثر باعث شادی فرد می شود، اما افزایش وزن با کوچک ترین راحتی قابل مشاهده است. بازگشت به وزن های قبلی در مدت کوتاهی پس از مشاهده تاثیر رژیم هایی که در نتیجه تلاش های طولانی سعی می شود اعمال شود بسیار ناراحت کننده است. اما مطمئناً کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا وزن از دست رفته را دوباره به دست نیاورید! شما می توانید با یک برنامه تغذیه سالم که می تواند در زندگی روزمره یا تمرینات ورزشی موثر اعمال شود، از بازیابی وزن از دست رفته جلوگیری کنید. برای این کار ترفندهایی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. پس آنها چه هستند؟ چرا وزن از دست رفته را دوباره به دست می آوریم؟ روش های ثابت نگه داشتن وزن چیست؟

چگونه بعد از کاهش وزن در وزن ثابت بمانیم؟

چگونه بعد از کاهش وزن در وزن ثابت بمانیم؟

چرا کاهش وزن سریع برگردانده می شود:

بزرگ ‌ترین دلیل این مشکل که برای خانم‌هایی که وسواس وزن دارند، وضعیت غم‌انگیزی است، رژیم‌های شوکی است که در مدت زمان کوتاهی انجام می ‌شود. اگرچه برخی از برنامه های رژیم غذایی با هدف ذوب آب و ماهیچه ها، نه چربی در بدن، در ابتدا موثر به نظر می رسند، اما باعث می شوند که وزن از دست رفته در مدت زمان کوتاهی به سرعت بازیابی شود. هر رژیمی که بدون اطلاع از نوع بدن اعمال شود تأثیری نخواهد داشت و برخی از مشکلات سلامتی که ممکن است با آن همراه باشد متأسفانه اجتناب ناپذیر خواهد بود.

دلایل افزایش سریع وزن بعد از رژیم غذایی:

ناامید کننده است که افرادی که به دنبال رفع چاقی در لیست رژیم غذایی خود می گردند، حتی اگر اثر آن را ببینند، پس از مدتی به وزن قبلی خود می رسند. بزرگ ترین عامل در تجربه چنین شرایطی، افکار فرد در مورد رژیم غذایی است. این که فکر می کنند پس از رژیم غذایی و کاهش وزن می توانند با بازگشت به عادات غذایی قدیمی خود وزن کم کنند، نقش زیادی در بازیابی وزن از دست رفته دارد. در نتیجه یک لیست رژیم غذایی دقیق و منظم، شروع عادات غذایی با ارزش کالری بالا باعث افزایش وزن در مدت زمان کوتاهی می شود.

برای برنگشتن وزن در رژیم غذایی پس از کاهش وزن:

خانم هایی که می خواهند ظاهری لاغر و متناسب داشته باشند باید از همان ابتدا در نظر داشته باشند، باید به جای کاهش مقیاس، سعی در کاهش بافت چربی داشته باشند. اگر در طول رژیم غذایی اعمال شده مقدار زیادی از بافت ماهیچه ای از بین برود، سرعت متابولیسم کاهش می یابد و کاهش وزن دشوار می شود. حتی افزایش وزن آسان تر خواهد شد.

برای حفظ وزن از دست رفته به طور پیوسته لازم است از هر گروه غذایی در رژیم غذایی بهره مند شوید. علاوه بر یک رژیم غذایی متعادل و سالم، تمرینات منظم لاغری منطقه ای در جلوگیری از به دست آوردن مجدد وزنی که در نتیجه تلاش زیاد در رژیم غذایی از دست داده اید موثر است. وقتی به وزن دلخواه رسیدید باید برنامه غذایی سالم خود را ادامه دهید، هر روز به طور منظم پیاده روی کنید و حداقل 8 لیوان آب بنوشید.

چگونه وزن ثابتی داشته باشیم؟ روش های حفظ وزن پس از رژیم

اگر بعد از رژیم غذایی به عدد مورد نظر خود در ترازو رسیده اید، اولین کاری که می توانید انجام دهید حفظ وزن است. برای اینکه بعد از رژیم وزنی که از دست داده اید دوباره برنگردد توجه به معیارهای زیر مفید است. در اینجا ترفندهایی برای کاهش وزن موثر …

چگونه بعد از کاهش وزن در وزن ثابت بمانیم؟

چگونه بعد از کاهش وزن در وزن ثابت بمانیم؟

1 – قسمت ها را کم کنید:

مصرف کم تر از نیمی از غذاهایی که در وعده‌های غذایی اصلی می ‌خورید به شما نشان می ‌دهد که در طول زمان چقدر وزن کم می ‌کنید. ترکیب گروه های غذایی بیشتر در نصف قسمت ها، معده شما را پر می کند.

2- از مصرف سس چربی خودداری کنید:

به خصوص در وعده شام، سالاد را که جزء اصلی سفره است، با روغن مصرف نکنید.

3- نزدیک به ساعت خواب غذا نخورید:

اگر الگوی خواب شما درست است، مراقب باشید نزدیک به زمان خواب غذا نخورید. اگر می خواهید غیر از خواب شبانه بخوابید، بهتر است 5 تا 6 ساعت بعد از شام بخوابید.

4- فضای بیشتری را در شکم خود به غذاهای فیبری اختصاص دهید:

اگر نمی خواهید احساس سیری در معده شما کوتاه مدت باشد، اولویت را به غذاهای فیبردار بدهید.

برای حفظ وزن چه بخوریم؟ غذاهای سالم برای حفظ وزن:

  • گروه غذایی پروتئین دار: گوشت، پنیر، تخم مرغ.
  • غذاهای حاوی کلسیم: شیر و ماست در این گروه قرار می گیرند.
  • نان و فرآورده های غلات: غذاهای این گروه بر پایه کربوهیدرات و سرشار از ویتامین های گروه B هستند.
  • گروه غذایی سبزیجات: سبزیجات خام و سالاد، غذاهای سبزیجات
  • گروه میوه: از نظر ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر بسیار غنی است. و همچنین حاوی کربوهیدرات هستند.
  • چربی: در وعده های غذایی تا حد امکان کم باشد، از چربی های جامد پرهیز شود، از روغن استفاده شود و مقدار کمی آجیل روغنی (فندق، بادام زمینی، گردو، بادام و …) مصرف شود.
  • قند و مواد قندی: غذاهای این گروه باید تا حد امکان کم تر مصرف شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *