آیا مصرف میوه واقعا بر کاهش وزن تاثیر دارد؟

اگر از دسته افرادی هستید که تصمیم به لاغری دارید، به‌ احتمال‌ زیاد مطالب مختلفی را در رابطه با لاغری با میوه شنیده‌اید و برایتان سوال پیش آمده که آیا مصرف میوه واقعا بر کاهش وزن تاثیر دارد یا خیر؟ حال با توجه به این موضوع تصمیم داریم در این مقاله در رابطه با این موضوع صحبت کنیم و متوجه شویم که آیا واقعا چنین چیزی امکان‌پذیر است یا خیر!

میوه‌های سرشار از فیبر

توجه به میزان فیبری که مصرف می‌کنید از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا فیبر علاوه‌برآنکه خطر بیماری‌های قلبی، برخی از سرطان‌ها و دیابت نوع 2 را کم می‌کند، باعث هضم بهتر غذاها نیز می‌شود و کمک می‌کند گوارش به‌شکل بهتری انجام شود، در نتیجه شما می‌توانید راحت‌تر وزن خود را کم کنید. از همین رو توصیه می‌شود روزانه بین 25 تا 30 گرم فیبر مصرف کنید تا علاوه‌بر رسیدن به وزن ایده‌ال، سلامت نیز باشید. حال در ادامه به بررسی میوه‌هایی که  سرشار از فیبر هستند و می‌توانند به کاهش وزن شما کمک کنند اشاره خواهیم کرد.

آیا مصرف میوه واقعا بر کاهش وزن تاثیر دارد؟

آیا مصرف میوه واقعا بر کاهش وزن تاثیر دارد؟

سیب

یکی از بهترین میوه‌هایی که می‌توانید برای رژیم غذایی خود انتخاب کنید، بدون‌شک سیب است. این میوه حاوی فلاونوئیدها، بتا کاروتن‌ها و فیبرهای خوراکی است؛ در نتیجه زمانی که شما این میوه را میل می‌کنید، برای چند ساعت احساس گرسنگی نخواهید کرد و به‌سراغ پرخوری نخواهید رفت. همچنین باید اشاره کرد که سیب در ترکیبات خود فیبر پکتین نیز دارد؛ این فیبر کمک می‌کند مدفوع به‌سادگی و بدون مشکل از روده عبور کند و دفع شود، بنابراین گوارش به‌خوبی انجام می‌شود و شما به‌مرور وزن کم خواهید کرد.

هلو

از دیگر میوه‌های تاثیرگذار بر لاغری می‌توان به هلو اشاره کرد. این میوه نیز سرشار از فیبر خوراکی است، به‌طوری‌که هر 100 گرم از آن به‌میزان 1.6 گرم فیبر دارد. همچنین باید اشاره کرد که فیبر این میوه باعث افزایش حجم مدفوع می‌شود و حرکت مدفوع در روده را نیز تسهیل می‌بخشد. از همین رو مصرف آن می‌تواند سوخت و ساز مفید بدن را بالا ببرد و به کاهش وزن شما کمک کند. همچنین باید گفت که میزان کالری هلو نیز مناسب است و یک هلو 100 گرمی، کالری برابر با 39 دارد و می‌تواند شما را برای طولانی‌مدت سیر نگه دارد. بنابراین یک انتخاب مناسب برای رژیم لاغری به شمار می‌آید.

آناناس

آناناس دیگر میوه‌ای محسوب می‌شود که شما می‌توانید آن را در رژیم لاغری خود قرار دهید. این میوه سرشار از فیبرهای غذایی، مخصوصا فیبرهای غیرمحلول در آب است که باعث می‌شود مواد غذایی بتوانند به‌راحتی از روده‌ها عبور کنند و دفع شوند؛ بنابراین با مصرف این میوه دیگر پدیده ذخیره‌سازی غذا اتفاق نمی‌افتد. از طرفی لازم است بدانید که ساقه آناناس آنزیم بروملین دارد و این آنزیم در کاهش وزن و رفع سلولیت تاثیرگذار است. از همین رو شما می‌توانید با مصرف این میوه چربی‌هایی که در بدن‌تان جمع شده‌اند را از بین ببرید.

آیا مصرف میوه واقعا بر کاهش وزن تاثیر دارد؟

آیا مصرف میوه واقعا بر کاهش وزن تاثیر دارد؟

گوجه ‌فرنگی

گوجه ‌فرنگی می‌تواند به تنظیم سوخت و ساز انرژی شما و تنظیم اسیدهای چرب کمک کند، زیرا مصرف آن تولید آمینو اسید کارنیتین را افزایش می‌دهد. علاوه‌براین، باید به این موضوع نیز اشاره کرد که ماده‌ی موجود در گوجه ‌فرنگی میزان لیپیدهای موجود در خون را کاهش می‌دهد و همین موضوع باعث می‌شود که شما دچار چاقی و اضافه وزن نشوید.

کیوی

مسلما می‌دانید که هرچه گوارش شما به‌شکل بهتری انجام شود، وزن‌تان نیز مناسب‌تر خواهد بود، از همین رو مصرف میوه‌هایی که به گوارش کمک می‌کنند می‌تواند در لاغری مناسب‌ باشد. کیوی یکی از میوه‌هایی است که آنزیم اکتینیدین دارد و این آنزیم می‌تواند به هضم پروتئین‌های درون بدن کمک کند. همچنین افرادی که سندرم روده تحریک‌پذیر نیز دارند، می‌توانند از این میوه استفاده کنند. در نتیجه اگر به‌دنبال تقویت گوارش خود هستید و تصمیم به کاهش وزن دارید، می‌توانید مصرف کیوی را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

توت فرنگی

توت فرنگی یکی از خوشمزه‌ترین میوه‌هایی به شمار می‌آید که به‌دلیل خاصیت لاغری که دارد بسیار بین مردم محبوب شده است. یک فنجان از این میوه می‌تواند 3 گرم فیبر برای بدن شما به همراه داشته باشد و همان‌طورکه می‌دانید فیبر باعث کاهش کلسترول و قند خون می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود که شما برای مدت طولانی احساس سیری کنید. همچنین این میوه نسبت به فیبر مناسبی که دارد، از کالری کمی نیز برخوردار است و به همین دلیل می‌تواند برای لاغری یک انتخاب عالی باشد.

آووکادو

یکی دیگر از انتخاب‌هایی که می‌تواند شما را برای طولانی‌مدت سیر نگه دارد، آووکادو است. این میوه نیز مانند میوه‌هایی که تابه‌اینجا به آن‌ها اشاره شد، میزان فیبر بالایی دارد و مصرف آن می‌تواند برای مدت‏زمان طولانی شما را سیر نگه دارد. این میوه علاو‌ه‌بر فیبر بالا، کربوهیدرات پایین و چربی بالایی نیز دارد و به‏همین‏دلیل می‌توان از آن در رژیم‌های لاغری مختلف مانند رژیم کتوژنیک و اتکینز استفاده کرد. البته توصیه ما به شما این است که اگر تصمیم به لاغری دارید، حتما تحت نظر یک متخصص این کار را انجام دهید تا همه چیز به‌شکل اصولی انجام شود و به سلامتی شما آسیبی نرسد.

از همین رو تصمیم داریم به شما مجموعه بهزیستن را معرفی کنیم. این مجموعه با این هدف که شما بتوانید به‌شکل بهتری زندگی کنید تاسیس شده است و شما می‌توانید با وجود اینکه از زندگی خود لذت می‌برید، اندام و وزن ایده‌آل خود را نیز به دست آورید. بنابراین برای دریافت رژیم و انجام مشاوره با این مجموعه می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی 09126304978 و info@mag.behzistan.ir با این مجموعه در ارتباط باشید و به بهترین نتیجه دست یابید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *