همه چیز در رابطه با رژیم لاغری برنج

رژیم غذایی که حاوی برنج باشد یک رژیم غذایی با کربوهیدرات های بسیار پیچیده، کم چرب و کم سدیم است. حال برای کاهش وزن و درمان چاقی برنامه ای موسوم به رژیم لاغری برنج باید تهیه شود که بر اساس آن شخص از مصرف این ماده غذایی لذت ببرد و همچنین در جهت حفظ سلامتی و تعادل وزن خود نگرانی نداشته باشد.

در این مقاله سعی شده که با ارائه راهکارهای مناسب در جهت رژیم لاغری برنج بدون حذف این ماده غذایی به افرادی که در صدد کاهش وزن و حفظ تناسب اندام خود هستند، کمک شایانی کرده باشیم.

ایده اولیه رژیم لاغری برنج

این رژیم غذایی در ابتدا توسط والتر کپمنر پزشک دانشگاه دوک در سال 1939 تهیه شد و از آن زمان با موفقیت برای درمان چاقی مورد استفاده قرار گرفت. این رژیم غذایی بر اساس مشاهدات دکتر کمپنر مبتنی بر افرادی در سراسر جهان است که برنج را به عنوان منبع اصلی غذا مصرف می کنند. اگر این رژیم با یک برنامه منظم همراه باشد، کمتر دچار چاقی، فشار خون، بیماری قلبی و دیابت می شوید.

طبق کتاب کپمنر، رژیم غذایی لاغری با تمرکز بر محدود کردن نمک و غذاهای سرشار از سدیم کار می کند. این روش به فرد کمک می کند که وزن اضافی خود را کاهش دهد. همچنین همراه با خوردن غذاهای کم سدیم در رژیم غذایی    چربی های اشباع شده محدود می شوند.

همه چیز در رابطه با رژیم لاغری برنج

انواع برنج و تاثیر آن بر رژیم لاغری

برای افرادی که تصمیم به کاهش وزن دارند، نوع برنجی که می خورند و مقدار مصرفی روزانه تاثیرگذار است. برترین برنج ها از لحاظ ارزش غذایی برنج قهوه ای، قرمز و برنج کوبیده شده هستند که فیبر بیشتری دارند.

به گفته شالینی مانگلانی، کارشناس مدیریت وزن، همه انواع برنج طبع گرم دارند. برنج قهوه ای، برنج سبوس دار، برنج قرمز و کوبیده شده دستی چون فرآوری نشده اند، لایه خارجیشان که حاوی بیشتر فیبر است و هنوز روشن است و تاثیر بهتری دارد.

از دیدگاه رژیم لاغری برنج اگر شخص تنوع مصرفی داشته باشد، بهتر است. اما خوردن برنج سفید تا زمانی که اندازه آن را تحت نظر داشته باشید، اشکالی ندارد. برای بسیاری از ما برنج یک ماده اصلی است و به سختی می توان آن را کنار گذاشت. اگر میزان مصرف برنج را کنترل کنیم، برنج شهرت بدی نخواهد داشت.

همه چیز در رابطه با رژیم لاغری برنج

نحوه استفاده از برنج با رژیم لاغری

برنج سفید به دلیل داشتن مقادیر زیاد نشاسته و کالری بالا، با کاهش وزن و رژیم لاغری ارتباط دارد. اما برنج یک دانه غذایی است که می توان آن را به روش های مختلفی پخت و روش های پخت آن به طور گسترده ای در دسترس است. تعدادی از مردم برنج را برای کاهش کالری رژیم غذایی خود منع کرده اند. با این حال حذف برنج رژیم های لاغری نیز ممکن است لازم نباشد.

بیشتر رژیم های لاغری مصرف کالری اضافی را محدود می کنند. اصولاً برای کاهش وزن باید با خوردن مواد غذایی کم کالری، کالری رژیم خود را کاهش دهید. به همین دلیل است که تعدادی از مردم از برنج دور می مانند، زیرا در آن مقدار زیادی کربوهیدرات وجود دارد و سرشار از کالری است.

همه چیز در رابطه با رژیم لاغری برنج

روش های استفاده بهتر از برنج در جهت رژیم لاغری

در اینجا چند روش برای مصرف بی خطر برنج در رژیم لاغری آورده شده است:

در طول شبانه روز تنها یکبار از برنج استفاده کنید که میزان کالری مصرفی با برنج محدود شود. با توجه به نیازهای غذایی و نوع رژیم کم کربوهیدرات یا کم کالری که دنبال می کنید، مصرف برنج خود را تنظیم کرده و از خوردن کربوهیدرات در وعده های غذایی قبل یا بعد از غذای حاوی برنج صرف نظر کنید.

ممکن است برنج زودتر از سایر کربوهیدرات ها احساس گرسنگی در شما ایجاد کند. با ترکیب برنج با تعدادی از سبزیجات بو داده یا کبابی با فیبر یا پروتئین زیاد می توانید از این امر جلوگیری کنید. لوبیا، مارچوبه، کلم بروکلی یا حتی سینه مرغ یا سینه بوقلمون  می تواند گزینه های مناسبی در رژیم لاغری برنج باشد.

توصیه دیگر این است که به جای اینکه برنج خود را سرخ کنید، در عوض آن را بجوشانید. زیرا کالری کمتری خواهد داشت.

در عوض، شخص می تواند از غذاهای پرفیبر و کربوهیدرات هایی مانند میوه ها، سبزیجات، غلات و حبوبات، به عنوان منبع اصلی تغذیه استفاده کند.

اگر به دنبال کاهش وزن هستید، برنامه رژیم لاغری برنج نیز از میزان کالری کمی پیروی می کند.

به طور کلی، پیروی از هر نوع برنامه غذایی که باعث کاهش کالری و تمرکز روی سبزیجات و پروتئین بدون چربی شود، در کاهش وزن موثر خواهد بود. با این حال مهم است اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی کالری نیز می خورید. بسته به متابولیسم و ​​میزان ورزش و فعالیت شما استفاده از مواد غذایی کم کالری در واقع تأثیر معکوسی در کاهش وزن دارد.

همه چیز در رابطه با رژیم لاغری برنج

فواید رژیم لاغری برنج

فواید این رژیم این است که می تواند به شما در کنترل وزن کمک کند و شروع به مصرف بیشتر میوه و سبزیجات تازه کنید. این نوع رژیم غذایی همچنین ممکن است برای کسی که بیماری قلبی داشته و نیاز به رژیم غذایی کم سدیم و چربی دارند، بسیار مفید باشد.

یکی از بزرگترین مزایای رژیم لاغری برنج این است که کربوهیدرات ها که مضر هستند را به چالش می کشد. بنابراین بسیاری از رژیم های غذایی بر خوردن غذا و وعده های غذایی کم کربوهیدرات متمرکز است. آنها این ایده را تقویت می کنند که کربوهیدرات ها مضر هستند. اما این موضوع درست نیست؛ بدن ما برای عملکرد موثر به کربوهیدرات هم نیاز خواهد داشت. مغز ما به گلوکز به عنوان سوخت نیاز دارد.

نکته اصلی در خوردن کربوهیدرات، خوردن نوع مناسب آن در زمان مناسب است چیزی که باعث پیشرفت این رژیم می شود. رژیم غذایی برنج بر پایه کربوهیدرات های پیچیده مانند برنج (جای تعجب نیست)، سیب زمینی شیرین یا بلغور جو دوسر در مقایسه با کربوهیدرات های ساده مانند کلوچه و کیک دسته بندی می شود.

حذف کربوهیدرات ها منجر به خستگی مغز و گرسنگی می شود. همچنین، این رژیم مصرف بسیاری از سبزیجات را که کربوهیدرات های عالی و غنی از مواد مغذی دارند را پیشنهاد می‌کند.

می توانید برنج سفید یا قهوه ای بخورید به شرطی که به برنج نمک یا چربی اضافه نکنید. رژیم اصلی برنج استفاده از برنج سفید را می طلبد.

همه چیز در رابطه با رژیم لاغری برنج

کلام آخر

اگر می خواهید لاغر شوید، اولین توصیه ای که بیشتر مردم به شما می کنند این است که کاملاً برنج را قطع کنید؛ اما در این مقاله دریافتیم این منبع غنی از کربوهیدرات و فیبر به شمار می رود. زیرا یک ماده غذایی با شاخص کلسیمی بالا است. این بدان معنی است که بسیار سریع هضم می شود و باعث جهش ناگهانی سطح قند خون خواهد شد.

علاوه بر این، از آنجا که به سرعت هضم می شود، پس از خوردن آن دوباره احساس گرسنگی می کنید که ممکن است کالری غیرضروری به رژیم غذایی روزانه اضافه کند. نکته اصلی این است که مانند هر ماده دیگری، خوردن برنج موافقان و مخالفانی دارد، اما وقتی صحبت از کاهش وزن می شود، دو چیز بیشترین اهمیت را دارد؛ اول نوع برنجی که استفاده می کنید و دوم حجم آن که به مقدار برنجی که روزانه می خورید.

Source: www.everydayhealth.com, www.healthline.com, www.webmd.com

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *