1. Tab Prednisolone 5mg N=100 daily
2. Tab Valsartan 80mg N=200 q12h
3. Lisinopril 5mg N=200 q12h
4. Tab Simvastatin 20mg N=120 hs
5. Tab Diltiazem 60mg N=120 q12h
6. Tab Carvedilol 6.25mg N=100 q12h
7. Tab Allopurinol 100mg N=120 hs

■ تشخیص احتمالی: پروتیینوری. تنها اندیکاسیون ممکن برای تجویز یک ACEIs به همراه ARBs کاهش پروتیینوری شدید یا مقاوم است. کارایی آنها به طور همزمان به روشنی مشخص نشده است. پردنیزولون نیز از درمان های اصلی پروتیینوری است. استاتین‌ها نیز روند کاهش GFR را می کاهند. اگر بیمار دچار پروتیینوری، هیپر کلسترولمی هم داشت، با توجه به مشکل قلبی-عروقی، کاهش کلسترول اهمیت زیادی دارد. بر خلاف دسته دی هیدروپیریدینی (مانند آملودیپین) که می توانند باعث تشدید پروتیینوری نیز شوند، دسته غیر دی هیدروپیریدینی (مانند دیلتیازم) به طور قابل توجهی باعث کاهش دفع پروتیین می شوند.

■ سازوکار داروها:

کارودیلول یک مهار کننده غیر انتخابی گیرنده های آلفا و بتا آدرنرژیک است. مهار این گیرنده ها توسط این دارو باعث کاهش برون ده قلبی و تاکیکاردی می شود. همچنین باعث وازودیلاسیون عروقی، کاهش مقاومت عروق محیطی از جمله عروق کلیوی و کاهش فعالیت رنین پلاسمایی می شود. در قلب، با کاهش تاکیکاردی و افزایش زمان دیاستولیک باعث کاهش بار قلبی، کاهش فشار بطن راست و افزایش خونرسانی به بافت میوکارد می شود.
■ دستور استفاده: مصرف والسارتان و کارودیلول بهتر است در ساعت مشخصی از روز باشد. برای خشکی چشم و تاری دید ناشی از کارودیلول می توان از قطره چشم استفاده کرد. نخستین دوز لیزینوپریل، دیلتیازم، کارودیلول و والسارتان بهتر است نشسته و در شب میل شود. یبوست ناشی از سیمواستاتین از آب و سبزی و میوه استفاده کند.
در وب سایت بهزیستن شما می توانید برای اطلاع از انواع رژِیم ها به وبلاگ وبسایت هم مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *