مهمترین کلیدهای یک رژیم غذایی سالم

رژیم غذایی سالم :اگر میخواهید رژیم بگیرد باید به نکات مهمی توجه کنید.ما در این مقاله 8 نکته از اقدامات مهم برای داشتن رژیم غذایی سالم بیان شده است.شما را به خواندن این مقاله دعوت می کنیم.

 

1-غذاهای متنوع حتی به مقدار خیلی کم مصرف کنید. این  موضوع ممکن است ساده به نظر برسد ، اما از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. متخصصان تغذیه مصرف انواع میوه ها و سبزیجات رنگارنگ ، غلات سبوس دار ، حبوبات ، گوشت بدون چربی ، ماهی ، تخم مرغ ، آجیل و دانه ها را توصیه می کنند. یک وعده غذایی متعادل شامل یک منبع پروتئین ، یک سبزیجات دانه ای یا نشاسته ای ، سبزیجات تازه و چربی سالم است. میوه یک دسر عالی  است. خوردن غذاهای متنوع وعده های غذایی را جالب ، لذت بخش و مغذی نگه می دارد.

 

2-مرتباً بخورید تا قند خون بدن شما متعادل شود. این به این معنی است که سعی کنید بیش از چهار ساعت بدون وعده غذایی یا میان وعده نمانید. یک میان وعده متعادل از یک منبع کربوهیدرات و یک منبع پروتئین ، چربی تشکیل شده است. نمونه هایی از تنقلات متعادل عبارتند از: سیب با کره  فندق ، یا آجیل و میوه خشک. متعادل نگه داشتن قندهای خون همچنین به ما کمک می کند تا انتخاب های غذایی بهتری داشته باشیم ، زیرا در هنگام گرسنگی شدید به احتمال زیاد به دنبال راحت ترین  روش برای رفع آن می رویم.

 

3-غذایی که می خورید را با فعالیت بدنی متعادل کنید. کلید واژه در اینجا تعادل است. فعالیت بدنی یکی از همراهان مهم رژیم غذایی سالم است ، زیرا در افزایش متابولیسم موثر است. برای بزرگسالان سالم ، هر هفته حدود 2.5 ساعت فعالیت هوازی با شدت متوسط و دو ساعت تمرین قدرتی توصیه می شود. 

 

4- هر روز صبحانه بخورید. حتی اگر احساس گرسنگی برای صبحانه ندارید ، عادت به صبحانه خوردن به معنای آموزش بدن است تا هنگام گرسنه شدن بیدار شود. خوردن صبحانه در واقع شروع به سوخت و ساز بدن در طول روز می باشد. اگر در حالت روزه داری هستید ، سوخت و ساز بدن شما برای صرفه جویی در انرژی کاهش می یابد. با شروع روز خود با صبحانه ، به شما اجازه می دهد متابولیسم بدن شما با سرعت بالاتری اجرا شود و انرژی بیشتری تولید کند.

 

صبحانه

5-غذاهایی انتخاب کنید که از نظر  مقدار شیرینی متوسط باشند. باز هم ، شیرینی ها و کربوهیدرات ها اغلب غذاهای پر مصرف برای بسیاری از مردم در بیشتر کشور ها هستند. شارژ بیش از حد سیستم با قندها باعث افزایش قند خون می شود که نتیجه آن افزایش تولید انسولین است. وقتی انسولین بالا می رود ، قند خون پایین می آید و اشتها افزایش می یابد و چرخه پرخوری با غذای ناسالم را تداوم می بخشد.

 

6-در مورد محیط وعده غذایی خود حساس باشید. احساس ما بر توانایی هضم آنچه می خوریم تأثیر می گذارد. استرس و اضطراب هنگام غذا خوردن می تواند منجر به ناراحتی گوارشی شود و علائم سندرم روده تحریک پذیر (IBS) را تشدید کند. به همین دلیل مهم است که در مورد مکان و نحوه غذا خوردن سخت گیر داشته باشید. سعی کنید یک مکان و فضای آرام برای غذا خوردن آماده کنید. این کار  باعث هضم سالم و جذب مواد مغذی می شود. به جای غذا خوردن در  ماشین ، جلوی تلویزیون یا کامپیوتر پشت میز خود غذا بخورید. از حواس پرتی پرهیز کنید و به خود اجازه دهید از وعده غذایی خود لذت ببرید.

 

7-به سیگنال های بدن خود گوش دهید. بسیاری از افراد گرسنگی  عصبی را با گرسنگی جسمی اشتباه می گیرند. وقت بگذارید تا آگاهانه احساس گرسنگی و سیری را مشاهده کنید. با گوش دادن به بدن خود در طول روز ، و قبل و بعد از غذا ، یاد می گیرید که سیگنال ها را درک و تشخیص دهید.

 

8-سرعت غذا خوردن خود را کم کنید. به جای عجله ، زمان مناسب برای غذا خوردن را کنار بگذارید .به یاد داشته باشید ، بیست دقیقه طول می کشد تا مکانیسم گرسنگی و سیری شما سیگنال سیری را برای بقیه بدن ارسال کند. سرعت خود را کم کنید و به بدن خود اجازه دهید تا  این احساس سیری را درست دریافت کند.

در این مقاله با هشت کلید رژیم غذایی سالم آشنا شده اید.با رعایت این موارد می توانید به اندام سالم و زیبا دست پیدا کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *