انجمن دیابت آمریکا American Diabetes Association

محل انجمن

انجمن دیابت امریکا (ADA) در آدرس زیر قرار دارد:
PO Box 363 Mount Morris, IL 61054-0363 USA Toll-Free:
(800) 342-2383 1-800-DIABETES E-mail: askada @ diabetes.org Website: http://www.diabetes.org

شرح

انجمن دیابت امریکا در سال 1940 تأسیس شد و یک انجمن غیر انتفاعی است که بیش از 000,280 عضو دارد و شبکه‌ی اجتماعی آن بیش از یک میلیون داوطلب دارد. ADA با 800 گروه محلی همکاری کرده و در 53 ایالت امریکا شعبه دارد.

مأموریت انجمن

مأموریت ADA این است که از دیابت پیشگیری کرده، آن را درمان کند و از زندگی تمام افرادی که تحت تأثیر دیابت قرار گرفته‌اند حمایت نماید.

ADA برای انجام مأموریت خود تحقیقات زیادی انجام می‌دهد و سعی بر آن دارد که راه‌هایی کشف کند تا بتواند از دیابت جلوگیری کرده و آن‌ را درمان کند. ADA از روش‌های مختلف برای آموزش مردم در معرض خطر دیابت و افراد دیابتی استفاده می‌کند تا بتواند کیفیت زندگی این افراد را ارتقا دهد.

این انجمن هم‌چنین اطلاعات مفیدی در اختیار تیم پزشکی، خانواده و پرستاران بیماران دیابتی قرار می‌دهد. ADA تحقیقات زیادی انجام می‌دهد که درمان مناسبی برای انواع مختلف دیابت پیدا کند. این انجمن یکی از بزرگ‌ترین مدافعان حقوق دیابتی‌ها در جهان است.

اعضای ADA

اعضای این انجمن پزشکان، پرستاران، متخصصان تغذیه، فیزیوتراپ‌ها و سایر حرف بهداشتی هستند که با دیابت درگیرند. ADA به همه‌ی افراد دیابتی و هم‌چنین تیم پزشکی عضویت می‌دهد.

عضویت مصرف‌کننده‌ها

یعنی این‌که افراد دیابتی، خانواده و مراقبان آن‌ها می­توانند عضو شوند. این افراد به‌طور ماهیانه مجله‌ها و کتاب‌های آشپزی در ارتباط با دیابت دریافت می‌کنند و به شبکه‌ی حمایت دیابتی و منابع اطلاعاتی دسترسی دارند. حق عضویت سالیانه برای آنان 28 دلار است.
 

عضویت متخصصان

عضویت متخصصان برای آنان امکان دسترسی به تحقیقات جدید در درمان و پیشگیری از این بیماری را فراهم می‌سازد. همانند سایر اعضای این انجمن، کلیه‌ متخصصان نیز به مجلات ADA متناسب با شاخه‌ تخصص خود دسترسی دارند. این مسأله در خصوص کتاب‌ها و سایر منابع اطلاعاتی نیز صادق است. حق عضویت سالیانه از 50 تا 350 دلار متغیر است.
 
منابع
ADA مجهز به انواع مختلف تجهیزاتی است که توسط آن اعضای خود و جامعه را آموزش می‌دهد.
مرکز تلفن عمومی امکاناتی را فراهم ساخته که از سراسر دنیا مردم بتوانند با این انجمن تماس بگیرند و سؤالات خود را بپرسند. این انجمن سالیانه به 000,350 نفر پاسخ می‌دهد.
ADA هم‌چنین پایگاه اینترنتی خود را دارد که برای همه‌ی مردم قابل دسترسی بوده و اطلاعات به‌روز را در اختیار آنان قرار می‌دهد.
 
تحقیقات ADA
بخش تحقیقات انجمن دیابت امریکا که در سال 1994 تأسیس گردید به‌منظور سرمایه‌گذاری در تحقیقات بیماری دیابت است. این بخش با همکاری مؤسسه‌ی ملی سلامت (NIH)[1] از محققان جدید حمایت کرده و از ایده‌های جدید تحقیقاتی در خصوص دیابت حمایت می‌کند. ADA از طریق هدایای دریافتی قادر شده که تقریباً 40 میلیون دلار هزینه برای انجام تحقیقات در سال 2005 تأمین کند.
سرمایه‌ی تأمین‌شده توسط بخش تحقیقات انجمن دیابت امریکا موجب گردیده که مطالعات زیادی در خصوص پیشگیری و درمان دیابت انجام گردد. این مطالعات از سطح سلولی شروع شده و تا آموزش و موارد روحی و روانی مربوط به دیابت گسترده شده است. تمام این مطالعات و نتایج آن‌ها در پایگاه اینترنتی انجمن موجود هستند و در خصوص هر پروژه خلاصه‌یی آورده شده است. این داده‌ها حداقل هر شش ماه یک‌بار به‌روز می‌شوند.
 
معرفی برنامه‌های آموزشی
برای اطمینان از کیفیت آموزش بیماران دیابتی، ADA استانداردهای ملی را برای آموزش آن‌ها تدوین کرده است. این استانداردها برای همه‌ی افرادی که در مراقبت‌های این افراد نقش دارند تهیه شده‌اند. تمام افرادی که در تیم درمانی بیماران دیابتی هستند باید با این استانداردها آشنا باشند.
بورد ملی مشاوره‌ی دیابت (NDAB)[2] این استانداردهای ملی را تهیه کرده است؛ پس از آن در سال 1983 ADA آن‌ها را در یک مطالعه‌ پایلوت مورد بررسی قرار داده، و در نهایت در سال 1984 نتایج آن‌را مشخص کرد. پس از آن اولین بار استانداردها را در سال 1984 منتشر نمود. در سال 1986 باز مطالعه‌یی انجام گرفت تا مشخص شود که آیا برنامه‌های آموزشی طبق این استانداردها انجام می‌گیرد یا خیر؛ و در سال 1987 اولین برنامه برای بررسی استانداردها توسط ADA معرفی گردید.
استانداردهای تدوین‌شده هر پنج سال یک‌بار مرور می‌شوند و مطالب جدید به آن‌ها اضافه می‌گردند. در سال‌های 1995 و 2000 تأکید زیادی بر بازبینی آن‌ها از طرف انجمن دیابت صورت گرفت. سازمان‌ها و مراکز درگیر در این قضیه عبارت بودند از: بخش آموزش انجمن دیابت امریکا، انجمن دیابت امریکا، انجمن رژیم‌شناسان امریکا، مراکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها، مراکز تحقیقات و آموزش دیابت، سازمان‌های سلامتی هندوستان، صندوق حمایت از دیابت جوانان و بورد ملی آموزش دیابت.
استانداردهای جدید امروزه به‌نام استانداردهای ملی برای آموزش خود مدیریتی[3] هستند. وقتی که تغییری بخواهد ایجاد شود، کمیته‌ی آموزش ADA این کار را انجام می‌دهد. در حال حاضر ششمین دوره از بررسی مجدد استانداردها در دست اقدام است.
 
خدمات حرفه‌یی
این انجمن مواد لازم برای آموزش و برنامه‌ریزی را از راه‌های مختلفی تأمین می‌کند. آن‌ها سالانه کنفرانس علمی برگزار می‌کنند و از برنامه‌های پزشکی و علمی حمایت می‌نمایند.
ADA راهنماهای مراقبت‌های پزشکی را تدوین و به‌روز می‌کند. آن‌ها هم‌چنین از گروه‌های ویژه‌یی که به پزشکان و تیم حرفه‌یی کمک می‌کنند، حمایت می‌نمایند.
 
انتشارات
ADA بیش‌ترین انتشارات مربوط به دیابت در جهان را به خود اختصاص داده است؛ که شامل مقالات علمی، مجله‌های ماهیانه و تعداد زیادی کتب و مجله‌های پزشکی مختلف جهت انجام تحقیقات و مطالعه‌ی تیم درمانی است. تعدادی از این موارد عبارتند از: دیابت[4]، مراقبت‌های دیابتی[5]، منظر دیابت[6]و دیابت بالینی[7]. هم‌چنین کتابخانه‌ مجهزی برای استفاده‌ علاقمندان توسط این انجمن تأسیس گردیده است.
 
فعالیت‌های جذب سرمایه‌گذاری
هر سال، روسای ADA گردهمایی‌هایی را ترتیب می‌دهند تا آگاهی عموم را در خصوص دیابت افزایش داده و در عین حال برای انجمن خود سرمایه‌گذار جذب کنند. نمونه‌یی از این گردهمایی‌ها عبارتند از:

  • پیاده‌روی عمومی برای دیابت
  • برنامه‌های دوچرخه‌سواری که در بیش از 70 شهر برگزار می‌گردد.
  • پیاده‌روی دانش‌آموزان مدرسه برای دیابتی‌ها، که یک برنامه‌ی آموزشی برای دانش‌آموزان مدرسه بوده و روش‌های صحیح زندگی را به آن‌ها یاد می‌دهد.
  • یکی دیگر از برنامه‌های درآمدزای منحصربه‌فرد، برنامه‌ی’خوک را تکریم کن‘[8] است. در این برنامه نمادین از خوک به‌خاطر نقشی که در کمک به کشف نقش انسولین در مطالعات انجام شده داشته است، تجلیل می‌شود. در واقع این یک برنامه نمادین بوده و بیش‌تر به‌خاطر جمع‌آوری سرمایه انجام می‌گردد.

آگاهی عمومی
یکی از اهداف ADA این است که در خصوص دیابت به همگان آگاهی‌های لازم داده شده و عوارض جدی آن بر همه روشن شود. در طول سال، ADA از فعالیت‌هایی که به مردم آموزش عمومی در خصوص دیابت می‌دهند حمایت می‌کند. گروه آگاهی ملی عبارت است از:
’ماه دیابت‘ که ماه نوامبر بوده و کل ماه به آموزش عمومی مردم تعلق دارد. هدف این است که عوارض جدی دیابت و روش‌های پیشگیری از آن به مردم شناسانده شود. تعداد زیادی برنامه‌ آموزشی در این ماه انجام می‌گردد.
’هشدار دیابتی‘ که سالانه در چهارمین سه‌شنبه‌ی ماه مارس برگزار شده و به مردم در خصوص عوامل خطر پیش و پس از دیابت هشدار داده می‌شود. هسته‌ی اصلی این فعالیت، ارزیابی میزان خطر ابتلا به دیابت در افراد است که طی فعالیت‌های گسترده‌ اجتماعی، ملی و محلی انجام می‌پذیرد.
 
خدمات ویژه‌ی برنامه
از بین گروه‌های بومی ساکن امریکا که بیش‌تر از همه در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع II هستند، افریقایی ـ امریکایی‌ها،‌ مکزیکی ـ امریکایی‌ها و هندی‌ها، و هم‌چنین آسیایی ـ امریکایی‌ها و مردمان جزایر اقیانوس آرام هستند. ADA از طریق گروه‌های جمعیتی خودشان به آن‌ها دسترسی پیدا می‌کند.
 
برنامه مساعدتی و مدیریت منبع دیابتی[9]
DAR که به معنای ’دادن‘ به زبان اسپانیایی است؛ اطلاعات با ارزشی را به انگلیسی و اسپانیایی به جمعیت لاتین/اسپانیایی می‌دهد. هدف برنامه‌ DAR این است که آگاهی مردم را در خصوص اهمیت دیابت و پیشگیری و کنترل آن افزایش دهد.
 
یک‌شنبه دیابتی و برخیز و حرکت کن
هدف برنامه‌ی اجراشده برای افریقایی ـ امریکایی‌ها این است که جدی‌بودن خطر دیابت در اجتماع و اهمیت تشخیص و درمان به‌موقع آن برای مردم مشخص شود. این برنامه شامل فعالیت‌های شاد و آموزشی در کلیسا و سایر گردهمایی‌های اجتماعی است.
 
بیداری روح: راه‌هایی برای پیشگیری و کنترل دیابت
هدف این برنامه مردم بومی امریکا از قبیل امریکایی ـ هندی‌ها، بومی‌های آلاسکا و هاوایی است. این برنامه بر انتخاب سبک زندگی سالم توسط افراد و نسل‌های آینده‌ی آنان تمرکز دارد.
 
برنامه‌های جوانان
ADA بیش‌ترین برنامه‌های تفریحی را برای کودکان دیابتی در سراسر جهان دارد. هر سال، بیش از 000,10 کودک در این برنامه‌های تفریحی و با هزینه‌ی خود ADA شرکت می‌کنند.
ADA برنامه‌ی خاصی برای جوانان دارد که از طریق پایگاه اینترنتی ویژه‌ی خودشان اجرا می‌شود. این برنامه شامل بازی‌ها، اطلاعات، نکات و ارتباطات با سایر پایگاه‌ها است؛ تا توسط آن کودکان بتوانند با دیابت خود کنار بیایند.
برای نوجوانان، ADA برنامه‌ها و آموزش‌های ویژه‌ی همین گروه را دارد. این برنامه شامل اطلاعاتی است که به آن‌ها نشان می‌دهد دیابت چه تأثیراتی روی زندگی آنان خواهد گذاشت. هم‌چنین منابع مختلفی در اختیار آنان قرار داده می‌شود تا اثرات بیماری بر زندگی‌شان شناسانده شود.
 
مدافعه
با درنظرگرفتن این مسأله که تمام دیابتی‌ها با هم برابر هستند، ADA اقدامات دولتی و برنامه‌های وکالتی خاصی را طراحی کرده تا از مأموریت خود برای بهبود کیفیت زندگی تمام افراد دیابتی حمایت نماید. اصلی‌ترین اهداف این برنامه عبارتند از:

  • افزایش دسترسی به مراقبت‌های پزشکی مناسب برای تمام افراد دیابتی
  • کاهش تبعیض علیه دیابتی‌ها به‌خاطر بیماری‌شان

اطمینان از این‌که دولت برای تحقیقات و برنامه‌های درمانی این بیماران سرمایه‌گذاری خواهد کرد.
[1]. National Institutes of Health (NIH)
[2]. National Diabetes Advisory Board (NDAB)
[3]. National Standards For Diabetes Self-Management Education
[4]. Diabetes
[5]. Diabetes Care
[6]. Diabetes spectrum
[7]. Clinical Diabetes
[8]. Kiss-A-Pig
[9]. The Diabetes Assistance and Resources program)DAR(

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *