افزایش وزن و چاقی سالم و اصولی

افزایش وزن  اصولی چگونه انجام می شود؟اکثر مردم هنگامی که در مورد افزایش وزن صحبت می‌کنند، با دید منفی به آن می‌نگرند، چاقی و نگرانی‌های مربوط به سلامتی مشکلی جدی در فرهنگ مدرن امروزه می‌باشد. با این حال، بخش کوچکی از جمعیت نیز وجود دارد که به دلایل بسیاری با لاغری مفرط در حال مبارزه هستند. گاهی بیماری ها یا آسیب دیدگی می توانند موجب کاهش وزن شدید شود، در حالی که برخی از افراد نیز می خواهند حجم ماهیچه های خود را بیشتر کنند،مانند یک ورزشکار که می خواهد عضلات خود را بزرگتر کند. همانطور که واضح است،افزایش وزن بسیار آسان است، اما افزایش اصولی وزن کار ساده‌ای نیست.

بدن ما نیازمند دریافت مقدار خاصی از کالری و مواد مغذی است، و اگر دریافت ما بیش از حد زیاد یا خیلی کم باشد، نتیجه این خواهد شد که یا چاق خواهیم شد یا لاغر. این رابطه ساده دلیلی است بر اینکه اکثر مردم فکر می‌کنند که رژیم غذایی راه حل برای کاهش و یا افزایش وزن است. با این حال، شیوه زندگی نیز نقش عمده‌ای در چگونگی ذخیره چربی در بدن ما، سوخت و ساز مواد غذایی و کنترل وزن ما ایفا می‌کند. یک تعادل سالم بین تغییرات در شیوه زندگی و انتخاب های غذایی می تواند برای افزایش وزن بدون در خطر انداختن سلامتی به شما کمک کند.

افزایش وزن اصولی

پروتئین ها به شما در ساخت ماهیچه کمک می کنند اما در آنها زیاده روی نکنید و بیش از حد به کره بادام زمینی و قوطی های تن ماهی نچسبید. تنها مقدار خاص و معینی پروتیین می تواند روزانه توسط بدن شما استفاده شود که بقیه آنها هضم نشده باقی می مانند. مهم است که بعد از ورزش کردن، پروتئین بخورید.

هم چنین حتما پروتیین ها را از سبزیجات و گوشت نیز دریافت کنید. بله سبزیجات، تعجب خواهید کرد اگر بدانید که چند بدن ساز حرفه ای گیاه خوار هستند. حبوبات (لوبیا)، سبزیجات برگ سبز، پروتئین ها و کل غلات (برنج) پروتیین دارند. وقتی که ترکیبی از سبزیجات و غلات کامل حاوی پروتئین ها را می خورید، اینکار می تواند پروتیین کاملی که توسط بدن شما برای ساخت ماهیچه استفاده می شود، را برایتان فراهم کند.

ماهیچه های ساخته شما در ورزش به تمرینات مقاومتی با شدت بالا نیاز دارند، بنابراین اگر بخواهید می توانید وزنه برداری را انجام دهید. استراحت زیاد بین ست ها اجازه می دهد تا فیبرهای ماهیچه ای بیشتری ساخته شوند و مقدار زیادی آب بنوشید.

زیاد مکمل مصرف نکنید، هر چیزی که خدا بر روی زمین گذاشته، برای شما درست همانند هر مکمل، کارساز است و تمام مکمل ها تلاش می کنند تا آنچه را که شما می توانید از مواد غذایی خود دریافت کنید و به شما نتایج خوبی می دهند.

یک مولتی ویتامین خوب تنها در زمانی است که شما واقعا به آن نیاز دارید و مکمل های غذایی عوارض جانبی زیادی دارند.اما این همه نکات نیست و برای رسیدن به وزن و اندام ایده آل تان ، متخصصین تغذیه بهزیستن در طول این مسیر همراه شما هستید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *